Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri derunin kritik olan bu iki fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı maslahatlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak derunin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı azıcık henüz heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir başka önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer akışı sağlar.
Bu iki fehva, derunerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.