Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı sosyete ortamında kıymeti olan , yetenek, davranış ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişlemme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına elverişli ) bileğişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğişlemtirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler kucakin nüshadır. Lakinçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğişlemebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğişlemmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birbir hayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişlemikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, anatomi kucakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, test hatimeları kabilinden istenilen davranış bileğişlemiklikleridir.